OD - İSKENDER PALA


Bir süre önce okuduğum ancak yazmaya bir türlü fırsat bulamadığım kitap. Beni çok etkiledi gerçekten. Yunus Emre'nin sadece bir halk ozanı, şair olduğunu düşünürdüm ancak kendini O'na adamış bir derviş olacağını düşünmemiştim. Çektiği acılardan sonra bir dergahta odun taşıyarak olgunlaşmış Sitarenin aşkından hiç vazgeçmeden ilahi aşka ulaşmış "Bizim Yunus". 
Kitapla ilgili sayısız bilgi ve özet var nette, ben tekrar konusunu yazmak istemiyorum sadece beni ne kadar etkilediğinden bahsetmek istiyorum. Aslında benden önce eşim okumaya başlamıştı kitabı ve gecenin bir yarısı olduğu halde bir türlü elinden bırakmıyordu ve çok kısa bir sürede bitirdi ve bana da tavsiye etti. Bende hemen bir merak başladım. Yunus Emre'yi klasik okuldaki bilgilerden tanıyordum. Ama Molla Kasım'dan dinlemek bana çok çok iyi geldi. Eğer Molla Kasım 2000 küsür şiiri kaybetmeseydi böyle bir yola başvurmayacak bize kendi ağzından Yunus Emre'yi tanıtmayacaktı. Böylece Yunus Emre'nin halk ozanlığının yanı sıra kendini ilahi aşka adamış, maşuk olmuş bilge bir derviş olduğunu anlayamayacaktım. Onu bu noktaya getiren de yaşadığı büyük acılar olmuş....
Mutlaka okunmalı....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alamut Kalesi ve Semerkant

beyaz gömleğim

İSKENDER PALA : MİHMANDAR